پشتیبانی بعد از تحویل پروژه یکی از مواردی است که کارفرمایان در مواردی به آن اهمیت می‌‌دهند. زمانی می‌‌توان از مجری انتظار پشتیبانی داشت که صراحتاً در متن درخواست یا در بخش گفتگو و پیش از پرداخت وجه پروژه توسط کارفرما در خصوص این مورد توافق شده باشد. در واقع این مسئله توافقی است. پس از تحویل کار از سوی مجری، به عهده کارفرماست که حاصل کار را با شرح نیازمندی‌‌های پروژه تعریف شده خود تطبیق دهد و چنانچه مشکلی نبود، اقدام به تأیید پروژه کند. با توجه به این نکته، چنانچه پیش از شروع کار، بر روی ارائه پشتیبانی با مجری توافق شده است، می‌‌بایست درصدی از وجه پروژه تا زمان خاتمه پشتیبانی، توسط سایت به مجری پرداخت نشود؛ بنابراین باید در توافقی که با مجری انجام می‌‌شود، درصد مبلغ پشتیبانی مشخص و در متن پیام‌‌ها یا توضیحات پروژه مکتوب شده باشد.

بطور کلی پشتیبانی در قبال چیزها و کارهای انجام شده ارائه می‌‌شود. این بدان معناست که نمی‌‌توان در حین سپری شدن مدت پشتیبانی از مجری انتظار داشت که ویژگی‌‌ها یا بخش‌‌های جدیدی به کار اضافه کند. اگر نیاز به پیاده‌‌سازی بخش‌‌ها و ویژگی‌‌های جدید باشد، می‌‌بایست توافقی جدید در پروژه جدید صورت پذیرد. البته در پاره‌‌ای موارد خود مجری می‌‌تواند حسب حسن نیت خود اقدام به پیاده‌‌سازی یا ارتقاء رایگان حاصل کار کند. بطور کلی در طی مدت زمان پشتیبانی، مجری مؤظف است ایرادات را برطرف کند یا پاسخگوی ابهامات (آموزش) کارفرما در قبال بهره‌‌برداری از حاصل کار باشد. اگر جزئیات دیگری نیاز باشد، می‌‌بایست قبل از پرداخت وجه پروژه و قطعی شدن قرارداد، صراحتاً در خصوص آن توافق شده باشد.